neděle 10. května 2020

3 děti v autě & 3 autosedačky vedle sebe

Když jsem otěhotněla potřetí, zachvátila mě panika, dodnes nevím, jakou míru v tom sehrály hormony, ale zpětně se na to koukám tak, že mi dost vážně hrabalo. Namísto toho, abych prožívala všechno to štěstí potřetí, cítila jsem strach o materiální věci! Já nematerialista. Neřešila jsem zdraví, porod, sžití. Řešila jsem v tu chvíli naprosto "nedůležité" statky, o kterých to vůbec není. Auto! Panika! Do naší Kiy Ceed se mezi dvě stávající autosedačky nenarvu ani já, natož aby se mezi ně vešla další obří autosedačka. Co budeme dělat? Chlupáč je naštěstí klidný pragmatik: "No co asi, koupíme větší?". Nevím, kolik z vás muselo řešit, ale ono těch aut se třemi plnohodnotnými sedadly vzadu zas tolik není. A když navíc trváte na benzínu, vypadne vám z tohoto hlavolamu jen pár možností. My jsme nakonec koupili pětimístný Opel Zafira, který má dostatek prostoru vzadu pro tři děti a navíc i velký kufr.
 

Když se rozlouskl oříšek číslo jedna, přišli jsme na to, že naše dvě stávající autosedačky jsou fakt velké. Klárka i Kubík dostali kolem prvních narozenin autosedačku Kiddy Guardianfix Pro 2. Je to kvalitní, bezpečná, dobře hodnocená autosedačka s pultíkem, kategorie 9-36 kilo. U Klárky jsme to dost řešili, četli recenze, mluvili s prodejci, nakonec jsme se rozhodli pro tuto drahou autosedačku, která by měla s dítětem růst dlouho. U Kubíka pak byla volba jasná, s Kiddy jsme byli spokojení. Někdo na pultík nadává, jiný ho chválí. Autosedačky jsou velké téma a myslím, že nikdo není schopný zjistit opravdu relevantní informace, co je nejlepší. Naše děti si na pultík zvykly dobře, měly sice období, kdy se z něj pokoušely vylézt, ale to si vždycky sedne. Na autosedačce Kiddy se mi nejvíc líbí její masivní provedení, dítě je v ní opravdu jakoby zabaleno, mají velké a pohodlné boční opěrky hlavy, což je super na spaní. Od asi 18 kilo se může autosedačka používat bez pultíku, dítě se jen v autosedačce upoutá bezpečnostním pásem. Teď už se prodává tuším verze 3 (Kiddy Guardianfix Pro 3).
 

 
Když Matěj začal vyrůstat z vajíčka Maxi Cosi CabrioFix, začala jsem řešit větší autosedačku, která měla přijít doprostřed, mezi dvě mohutné Kiddy. Nakonec se konalo škatule, škatule, hejbejte se. Matěj půjde do Kiddy po Klárce a Klárka dostane novou autosedačku z kategorie 15-36 kilo. Uprostřed je místa nejmíň, potřebovali jsme na trhu najít co nejužší sedačku. Uváděné rozměry vám ale nikdy neřeknou tolik co fyzická zkouška v autě. Sedáková část se totiž vejde skoro vždycky, ale sedačky si mají tendence zavazet v oblasti ramen a bočních chráničů. My jich do auta naskládali tolik a opravdu dobře pasovaly jen dvě. Britax Römer Discovery SL a BeSafe iZi Flex FIX i-Size. Obě dvě jsou velmi úzké, snad nejužší na trhu. Nakonec za nás rozhodla cena. Britax je jednoduchá funkční autosedačka, není nijak vyšperkovaná. A taky je mnohonásobně levnější oproti BeSafe. A protože jsme vybírali autosedačku doprostřed, která je obecně hodně chráněná ze stran bočnicemi sedaček vpravo a vlevo, mohli jsme si dovolit vzít tu jednodušší (která je ale mimochodem také dobře hodnocená a navíc strašně lehká). Musím ale říct, že výše zmíněná BeSafe je opravdu vytuněná. Jednak je krásná po designové stránce a taky patří mezi nejlépe hodnocené autosedačky na trhu. Má oddělávací bočnice (díky kterým šla tak dobře napasovat doprostřed), přídavný polstrovaný polštářek a chránič pásu v jednom, unikátní vedení pásu.
 



 
S rozložením v autě jsme teď všichni spokojení, Klárka je uprostřed, což si vždycky přála, má dobrý výhled. Navíc dokáže pomoct Matějovi, když něco potřebuje. Jediné, co je trochu nepohodlné, je manipulace při zacvakávání pásů, jak tam ty sedačky jsou tři vedle sebe natěsno. A samozřejmě by Klárka chtěla sedačku růžovou, skrz praktičnost jsme ji ale ukecali na šedou (máminu oblíbenou) a pořídila jsem jí aspoň malé bolestné v podobě chrániče na pás s Elsou :)
 
 
Máte taky zkušenost se třemi sedačkami vedle sebe? Jak jste tento rébus vyřešili vy?
 
-
Autosedačku jsem si vybrala v rámci spolupráce s eshopem Mall.cz/Pro děti.

18 komentářů:

  1. Jani, víš, že i my jsme řešili (a stále tak trochu řešíme) tohle téma. U nás je přes tohle odborník můj muž, který neustále sjíždí všechny autosalony a autobazary a přeměřuje sedadla a porovnává další parametry aut. S nadsázkou říkám, že u dítěte č 3 bychom už měli mít veškerou výbavu a nemělo by tedy nic stát- a ono ouha, bylo vlastně “nejdražší”, protože se muselo koupit auto (mimochodem, mámeVW Touran a jsme moc spokojeni). Já tedy jezdím po maloměstě a okolí v oktávce, dvě děti vzadu a jedno vepředu, muž jezdí v Touranu, ale pokukujeme po druhém velkém autě, jednak kvůli bezpeči, jednak kvůli stáří oktávky a tomu, že narozdíl od velkoměsta, my tady máme bídnou MHD a jezdíme autem.... a teď na mě přišlo jaro a tak trochu touha, jestli nepořídit ještě jedno dítě a to by byl teprve oříšek, s tím autem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, vím, že to je otázka pro všechny rodiče vícero dětí, dřív by mě nenapadlo, jak to může být složité. My jsme v tuto chvíli spokojení, i když nás občas napadá, jestli jsme neměli koupit nějaký minivan, jenže Brno a parkování a tak vůbec... Každopádně jsi mě rozradostnila tvou jarní touhou ♥ Taky to na mě občas přijde, do té doby, než Matěj prořve den a noc. Ale netajím se, že by to nebylo krásné. Se 4 už byste museli zase do většího, buď nějaký ten autobusek typu VW California/Beach, to je můj sen, nebo sedmimístné Galaxy nebo i Zafira :) Ale to tvůj muž všechno vykoumá a ty se můžeš soustředit jen na své tužby ♥

      Vymazat
  2. Mrkněte na https://www.prodlouzenipasu.cz/. My máme ty pevné a slouží. Jen si musíte s pánem napsat, jaký typ pásu máte. Přeji hezké dny Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, a ty dve krajni jsou na izofix? A kde jste
    redtim vozili vajicko? NeniHNeni tamdtam Klarka moc zmackla? J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, promiň, nestíhám odpovídat. Ano, krajní jsou napevno na isofixech, uprostřed isofix nemáme, sedačka ho ale má, může se hodit do budoucna. Vajíčko bývalo také uprostřed, Klára s Kubou na kraji. Jak Matěj dorostl, šel na kraj do větší a Klára doprostřed do té nové. Klárka uprostřed chtěla být a zmáčklá není. Prostoru je tam docela dost, spíš se tam hůř manipuluje s těmi pásy, když se zapínají, jak tam do té díry mezi sedadly nevidíš.

      Vymazat
  4. Můžu se zeptat jaký rok výroby Zafiry máte? Do nových oficiálně není povolena sedačka uprostřed, jinak bych do Zafiry šla taky, ale řeším jestli to teda udělat "nezákonně" nebo hledat jiné auto, výběr je celkově dost bída...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona už to byla bída tenkrát :( My jsme nechtěli nafťáka a velkých aut benzínových bylo málo. Naše Zafira je z roku 2018. Mají to tak i kamarádi, taky 2018 a tři děti vzadu. Co já vím, tak nová Zafira vypadá úplně jinak, viděla jsem nedávno a je to takový ten Minivan, nebo jak je oficiální označení...

      Vymazat
  5. Doporučuji Vám se podívat do FB skupinky Dětí proti směru, tam se dovíte fakta o bezpečném vození dětí v autě. Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skupinku znám, ale děkuji za připomenutí, pokud někdo brouzdá komentáři, může tam získat inspiraci. Pro nás už s většími dětmi bohužel nevyhovující. Otázku bezpečnosti ale chápu. Mějte se krásně!

      Vymazat
  6. Tak musím napsat, že bohužel ve vaší Zafiře nesmíte vozit 3 děti v sedačkách ve druhé řadě :( V případě nehody jste na štíru s pojišťovnou a zádržný systém pásu uchyceného do stropu není dělaný na udržení sedačky :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za informaci, je hrozné, že o tomto prodejci neinformují. Dále je hrozné, kolik nás takto v podobných autech jezdí, že?

      Vymazat
    2. Bohužel, nebo bohudík opel o tomto docela informuje. Ale naprosto chápu, že tohle člověk přehlídne (já taky u prvního auta neviděl NEMOŽNOST vypnutí airbagů spolujezdce-problém při vození dítěte na sedadle spolujezdce). Blbý je, že při havárii nevíte, co se může stát s prostřední sedačkou a dítětem - viděl jsem testy, kdy ten středový pás pěkně pořezal figurínu. Nehledě na pojišťovny...

      Vymazat
    3. No, nás neinformoval. Byli jsme u několika ofiko prodejců Opel, zkoušeli jsme tři sedačky vedle sebe a nikdo nic, ani zmínka o tom, že by se to nemělo, že to na to není dělaný. A asi tak nějak čekáte, že vám tohle řekne oficiální zástupce Opelu, nebo ne? Kdo jiný?
      Vypínání airbagu mi v tomto přijde dost odlišná věc, to je všude nakreslený, v manuálu stokrát popsaný.
      Ale nerozporuju to, věřím, že tyto informace máte.

      Vymazat
  7. Omlouvám se, píšu to, protože jsem chtěl taky Zafiru pro naši rodinu, ale toto je ofiko info od Opelu :( Vlézt se tam vlezou, ale... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla nějaký minivan, ale provoz je dost neekonomický a stále toužíme po benzinu. Řekla bych, že je to dost ježek v kleci. Dejte vědět, co jste pro tři děti pořídil Vy. Myslím, že to bude dobrá inspirace, protože mám v okolí mraky rodin, co jezdí stejně jako my :/

      Vymazat
    2. Stále vybírám - momntálně pro 2 děti, ale v plánu jsou tři :). Sharan, Galaxy apod nechci - jsou to velké krávy.
      Zbývá dočasně kombi a zase vyměnit auto u třetího prcka, nebo rovnou pro 3 sedačky. A to je na výběr Renault Espace (pěkný design, hodně pohodlný, ale moc techniky/elektroniky na Renault), Peugeot 5008 (asi ideálně široký ve druhé řadě, 3x isofix ve druhé řadě, ale na nás dost drahý) a VW Touran (3x isofix ve druhé řadě, starší je levnější než Peugeut, ale prostřední sedadlo užší, takže nutný správný výběr sedaček a podvozek dost tuhý na rodinné auto). Ještě S-Max - žena prohlásila, že je hnusný - vyřešeno :D. V podstatě nic víc není v nižší cenové. Chtěl jsem Zafiru, ale ofiko nemožnost vozit sedačku uprostřed je pro mě jasná zpráva. To už radši kombi jako Insignii apod.
      Takže souhlas, je to ježek v kleci :(

      Vymazat
    3. My měli v užším výběru pouze S-max, ale nafta, a to jsme nechtěli.
      Tak ať dobře vyberete a jezdí se nám bezpečně ♥

      Vymazat