Tak jaké je? Jedním slovem - nádherné. Klasických papírových pexes máme doma spoustu. Většinou to děti někde dostanou, já je nekupuju. Klára si na nich ráda trénuje stříhací schopnosti a sem tam vybereme nějaké to pěknější ke společné hře, u které děti zatím moc nevydrží. Pak máme jedno povedené s lesními výjevy z Ikey a tuším, že ještě jedno dřevěné s Krtkem (no ale víte, já a Krtek...).
24 párů obrázků, 24 tváří dětí z celého světa. I když děti zrovna nebaví hrát klasické pexeso, s těmito obrázky jde vymyslet spousta dalších Montessori aktivit. Jako třeba využití dětských obličejů k procvičování geografie. Kláru obecně zajímají světadíly, zajímá ji, kde který živočich žije, jak tam lidi mluví a jak vypadají. Jestli je tam teplo nebo zima a co tam nejčastěji lidi jedí. To mě inspirovalo k vytvoření přiřazovací aktivity.
Z knihy Montessori aktivity pro děti jsem připravila mapu světa - vybarvila jsem jednotlivé světadíly, zalaminovala a vystříhala. A pak jsme postupně dětské tváře přiřazovali tam, odkud pocházejí. V dnešním světě sice už není nic moc ohraničené, i to je však zajímavé téma k diskuzi. Mě zeměpis vždycky bavil, můj táta ve mě vzbudil vášeň pro cestování tím, že mi jako malé do pokojíčku pořídil obrovskou mapu světa. A já jezdila očima po mapě a snila o tom, kam se jednou podívám. Mapa je tam dodnes, přibyla i podrobnější mapa Evropy a obě dvě Klárku s Kubíkem doslova fascinují. Asi po nás tu touhu po poznání zdědili...
Žádné komentáře:
Okomentovat