pondělí 13. července 2015

Vyhraná bitva s reklamačním oddělením

Jeden ze života. Tak trochu nuda, tak trochu Občanské judo, ale třeba tento příběh pomůže některé z vás v podobné situaci.

Příběh začíná krátce po narození Fazůlky, na podzim 2013, kdy jsem zatoužila po holínkách. Už tehdy jsem věděla, že Klárka bude kočárkové dítě, a že budeme počasí nepočasí naše volné chvíle trávit hlavně venku. Koupila jsem si hezké gumáky ve značkové prodejně, asi za 900,-. Byla jsem z nich nadšená, taková stylovka, žádný déšť ani bláto mě už nezastavil. Nosila jsem je na podzim a na jaro, jen v situacích, které by jiné boty nezvládly. Celkově jsem je měla na noze asi 15x. Když jsem je letos na jaro vytáhla ze skříně, na obou botách byla nad patou velká prasklina.


Byly ještě v záruce, tak jsme je hned odvezli na prodejnu a čekali na jejich návrh kompenzace. Už po týdnu (týden! nikdy nebyla žádná moje reklamace tak rychlá) volali z prodejny, že je reklamace vyřízená. Na lístku stálo "reklamace neoprávněná, poškozeno mechanicky". Už dlouho mě nic tak nedožralo. Okamžitě jsem volala vedoucí prodejny, co to má znamenat, a ta mi beze studu řekla, že si myslí, že jsem obě boty rozřezala nožem. Tady by asi spousta lidí skončila, byli by naštvaní, napsali by možná nelichotivé hodnocení na facebook a už by do obchodu nikdy nevkročili. To ale nebyl náš případ.

Přes stránky ČOI jsme si našli odborného znalce, který se specializuje na kvalitu a jakost obuvi, a oslovili jsme jej s žádostí o vytvoření znaleckého posudku. Nejprve jsem mu emailem (abych zbytečně neutrácela za poštu) naposílala veškeré informace, doklady, včetně detailních fotografií. On mi téměř okamžitě napsal, že se jedná o jasnou vadu obuvi, boty jsem teda měla odeslat do Zlína. Za necelých 14 dní mi od něj přišel vypracovaný znalecký posudek (musela jsem za něj zaplatit 1500,-) s tím, že vina je jednoznačně na straně výrobce a ten mi jej musí proplatit. Pokud by se cukal, přišlo by na řadu občansko-právní řízení. To se ale prý nestává, protože je to pro výrobce předem prohraná bitva.

Podle znalce byla obuv vyrobena z nekvalitního materiálu, použitá pryž byla málo elastická a běžným užíváním se snadno deformovala a praskala (gumáky z kvalitního materiálu by podle něj měly vydržet 5-10 let intenzivního užívání).

Znalecký posudek, včetně účtu za jeho vypracování a podacího lístku z pošty jsme odnesli na prodejnu a přesně po 30 dnech mi reklamaci uznali a všechny peníze jsme dostali zpět.

Pokud se taky někdy setkáte s takovou "nespravedlností" :), vzpomeňte si na můj příběh a nedejte se!

2 komentáře:

  1. Krásný poučný článek :) To se může hodit. V dnešní době výrobci šiděj, co se dá a přesně na to spoléhají, že reklamace zamítnou. :( Už ani gumáky nejsou, co bývávaly :( Oni možná nepočítali s tím, že je člověk vezme na nohu 15x během záruční doby. Úplně mě to jejich jednání rozčiluje :( Všech podobných výrobců a prodejců. blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat
  2. Radko, ani nevíš, jak rozčílená jsem byla já. I ten znalec mi vyloženě řekl, že to dnes výrobci zkouší a spoléhají na to, že lidi to tak prostě nechají. Na jednu stranu jsem si říkala, že by bylo fajn jít do sporu, to bych z nich s právníkem vytáhla víc :)) Aby je to trošku zabolelo :)

    OdpovědětVymazat