pátek 23. listopadu 2018

Knihy pro děti / Lenčiny katastrofy & Rokovy výlety do historie & Giveaway

V rámci spolupráce s eshopem Knihcentrum.cz se mi do rukou dostaly dvě knižní novinky, které bych vám teď před Vánocemi ráda ukázala. Často se mě totiž ptáte na knižní tipy pro větší děti. Občas k něčemu takovému přičuchnu, sleduju ediční plány většiny českých nakladatelství a brouzdání po zahraničním Bookdepository je mou vášní, na kterou nemám moc času. Dnes teda komiksové a zábavné Lenčiny katastrofy a Špačkova etiketa pro školáky s názvem Rokovy výlety do historie.


Jak už jsem naznačila, obě knihy jsou vhodné pro školáky. Lenčiny katastrofy pobaví spíš holky, etiketa od Ladislava Špačka zaujme kluky i holky se zájmem o historii.

 
Kniha Lenčiny katastrofy už na blogu jednou byla, pokud mě sledujete delší dobu. Psala jsem tenkrát o prvním díle s podtitulem Všude plno králíků. To bylo naše seznámení s divokou Lenkou a vůbec celým originálním formátem knihy. Je to kniha pro holky, které už umí číst. Není to kniha barevná, ale přitom je velice zajímavě graficky řešená. Moderní kombinace jednoduchého textu, bublin, odrážek, ilustrací, smajlíků a různých fontů. Rozhodně je to ten typ knihy, co bude děti bavit číst. Navíc je vtipná. Mně se moc líbí a nechávám je pro Klárku, až do nich doroste.




 
Rokovy výlety do historie je objemná kniha, jejíž součástí je i audiokniha ke stažení zdarma. Příběh kluka Roka, kterému kouzelná rybka plní přání v podobě různých výletů do minulosti. A tím se Roko seznamuje s etiketou na dvorech paláců a s chováním společnosti za dob významných panovníků. Na pozadí těchto příběhů se Roko seznamuje i s etiketou současnosti. Kniha má tedy dvě roviny - jednu společenskou a druhou historickou. Malí čtenáři se tak toho dozví opravdu hodně. Kniha dominuje textovou částí, obrázků je v ní méně. Ilustrace jsou povedené. Knížka už vyžaduje rozhodně zdatnějšího čtenáře.




 
♥ G I V E A W A Y ♥
 
 
Sháníte knižní vánoční dárek? Co takhle zkusit štěstí v dnešní giveaway? Moje děti už jednu knihu o etiketě ve své knihovničce mají, Špačkovu etiketu pro malé děti Dědečku vyprávěj, takže knihu zmíněnou výše velmi ráda daruju někomu z vás.
 
* Jeden výherce získá krásnou a hodnotnou knihu o etiketě od Ladislava Špačka
 

Pravidla:

1. Čtěte dál můj blog ♥ a za like na FB budu jedině ráda
2. Do komentáře tady na blogu mi napište, jak vysvětlujete dětem "pravidla slušného chování"? Nechejte mi na sebe email
3. Soutěžit můžete týden - do pátku 30.11. do půlnoci, v sobotu 1.12. vyberu jednoho z vás a domluvíme se na odeslání

18 komentářů:

  1. Snažím se jít především příkladem, když se mi nějaké chování u dcerky nelíbí - vysvětluji, dávám příklady, otáčím perspektivu - jak tobě by se líbilo, když ... povídáme si spolu o tom, co jsme během dne viděly, zažily, jak se lidé kolem zachovaly, zda to tak bylo správně, nebo se dalo zachovat jinak. Dlouho jsme například bojovaly s tím, že dcerka odmítala zdravit. Prostě se hodně styděla, nechtěla v danou chvíli mluvit. Hodně pomohly různé příběhy, pohádky, vysvětlování. Děti jsou fakt chytřejší, než si myslíme a taky hodně citlivé. Občas mi přijde, že ten tlak okolí na ně - co by měly/neměly dělat a jak se v dané situaci chovat/nechovat je opravdu hodně velký - nebo je to tlak na maminky?

    OdpovědětVymazat
  2. Snažím se ji vse vysvětlit přiměřeně veku a tak, aby ji to bavilo. Ale nejlepsi je jít sama příkladem, deti jsou opicky �� a kdysi jsem od jedné paní četla o pravidlu 3 P (pozdravit, poprosit, poděkovat) a na tom bezvýhradně trvám. klarakocova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Máme právě taky etiketu pro malé od spacka a taky si částo o tom povídáme u jídla, nebo je i bereme na.místa, kde se určitý druh chování vyžaduje, tak to s nimi probíráme dopředu. Terka terinaj@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Trpělivě vysvětlujeme, často jako příklad poslouží právě knížky. Nemám ráda strašení a nejsem zastánce trestů. Tento přístup však často narušuje okolí a jejich nevyžádané komentáře a rady. Ale i s tím si poradíme. �� shtepanka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  5. No děti se učí nápodobou, takže příklady táhnout a pak ještě vysvětluji a vysvětluji ;-) PavlikovaRenata@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné dny!Snažím se jít příkladem. Děkuji, prosím a dobrý den ještě nikdy nikomu neublížilo a často působí opravdu téměř kouzelně. Pěkný zbytek listopadu! Misa.sigmund@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Osvědčilo se mi jít příkladem v obchodech v kině v divadle i v MHD atd.Dlouhé vysvětlování se většinou minulo účinkem.Ještě hrajeme různé modelové situace s figurkami z leva:) prostě jasně a jednoduše:)Názornost je názornost.Hanka hankafb@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Snažíme se jit příkladem a pak také hodně debatujeme..některé názory kluků na pravidla slušného chování mě dostávají 😀. Díky za soutěž Andrea.p@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Musím se přiznat, že tohle téma nijak zvlášť nevysvětluji. Občas něco okomentuji (např.když se potomek vrtá v nose, nemá se k poděkování apod.), ale spíš se snažím jít příkladem:-) Pěkný advent! fejlkova(at)seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Moje kluci milují CD Hurvínkova abeceda slušného vychování. Posloucháme často před spaním nebo autě a poté si vypravíme. Některé věci jako dámy mají přednost, neskákat do řeči apod už mají naštěstí zažité.
    Hezký den, Iveta
    Medif@email.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, máme děti 2.roky, 5 měsíců - takže u dvouleťáka se snažíme hlavně příkladem - když je někdo nemocný/stará me se o něj, jsme ohleduplní. Vítání, loučení a takové základní věci.

    Hezký den, marketbednarikova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  12. Tak já už asi nepřispěji ničím novým, ale snažím se jít příkladem, vysvětlovat v dané situaci, co a proč jsem udělala (nebo neudělala) já nebo oni. A taky mají moc rádi knížky Dědečku, vyprávěj a Dědečku, ještě vyprávěj od Ladislava Špačka.
    Hezký den.
    Tereza (tereza.vraspirova@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
  13. Máme tuhle knížku https://www.albatrosmedia.cz/tituly/39807721/umis-se-spravne-chovat/ docela dost vysvětlí a pomáhá :) slunicko1321@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkný den, my se snažíme jít dětem příkladem a některé situace v klidu vysvětlujeme. Také s dětmi čteme sérii Děděčku vyprávěj od pana Špačka a to nás všechny moc baví. Máte bezvadný blog, který ráda čtu a ráda se u Vás inspiruji ;) hana.vajdikova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  15. Vysvětlujeme a vysvětlujeme, pořád dokola :-) Žádnou pomocnou knihu nemáme, možná bych o ní měla pouvažovat...
    vero_nika@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Snažím se vysvětlovat, ale zatím se to asi nějak míjí účinkem. Nejvíc se mi ale u těch zaklazákla věcí (pozdravit, poprosit, poděkovat) osvědčilo jít příkladem a děti to postupně nasají samy.
    (Ivana.uh@post.cz)

    OdpovědětVymazat
  17. hezký den Zrzko :) svému novopečenému miminku nevysvětluji nic, užívám si jeho přítomnost a slušně se k němu chovám já :D Ale po mateřské se vracím do práce, kde jsem s dětmi v kontaktu celý den. Když řešíme cokoliv ohledně slušného chování k druhým, využívám pravidla ze Zippiho metodiky, která jsou jednoduchá a děti je plně chápou: Jak se rozhodnout,co udělat = 1) když to udělám, uleví se mi 2) když to udělám, neublíží to mě ani nikou jinému. Aby to fungovalo, děti musí splnit obě pravidla. Noo a pokud jsou ve vzdoru, dospělák má poslední slovo v tom, zda to je nebo není dobrý nápad, ale musím říct, že sebereflexe dětí zaručuje, že na dospělákovo veta dochází velmi, VELMI málo...sleduji na Fb jako Barbora Francová cervenkova.barbora@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Hodně spolu mluvíme a každou situaci vysvětlujeme... A zkusili jsme i hru Nešťourej se v nose. :-) michaela.kankova@centrum.cz

    OdpovědětVymazat